Siirry suoraan sisältöön

Yhteistyöt

Yhteistyön onnistuminen on tärkeää niin yritykselle kuin tiktokkaajallekin. 

Luottamus rakentuu pikkuhiljaa. Usein ensimmäinen yhteistyö yrityksen kanssa on kokeilu, jonka pohjalta yritys päättää jatkaako vaikuttajan kanssa vai ei. Onnistunut yhteistyö avaa ovia yrityksen kumppaniksi myös tulevissa kampanjoissa.

Onnistuneen yhteistyön elementit 

  1. Kampanjan lähtökohtana on selkeä briiffi, jota vaikuttaja on helppo seurata tarkasti. Briiffissä yritys kuvailee yhteistyön yksityiskohdat sekä näkemyksensä tuotettavista sisällöstä.

  2. Kampanjassa mukana oleva vaikuttaja ja yritys kommunikoivat tehokkaasti keskenään koko yhteistyön ajan. Tiktokkaajan on tärkeä päästä kysymään tarkentavia kysymyksiä ja neuvoja yritykseltä.

  3. Vaikuttaja tuottaa sisältöä, joka on korkealaatusta ja sopii yhteen yrityksen ulkoasuun, arvoihin sekä tyyliin.

  4. Vaikuttaja on huolellinen ja julkaisee kaikki postaukseen tarvittavat merkinnät: yrityksen sometilit ja hashtagit. Yhteistyön päätyttyä vaikuttaja raportoi tulokset yritykselle, jotta yritys voi mitata ja arvioida yhteistyön onnistumista.