Siirry suoraan sisältöön
Etusivu » Ajankohtaista » Miksi yritysten ja yhteisöjen kannattaa näkyä TikTokissa?

Miksi yritysten ja yhteisöjen kannattaa näkyä TikTokissa?

TikTokissa kannattaa olla mukana, ehdottomasti! TikTok on kasvanut korona-aikana huimaa vauhtia, se on ollut jo pitkään sovelluskauppojen ladatuin appi.  TikTokin menestyksen taustalla on sen algoritmi, joka tekee tekoälyn avulla henkilökohtaisia suosituksia katsojille. Käyttäjälle räätälöity videovirta imaisee katsojan mukaansa heti, kun sovellus avataan.

TikTok vie mukanaan

 

Keskimääräinen TikTok -käyttäjä käyttää sovelluksessa lähes 52 minuuttia päivästään – luku  kertoo, että sen sisällöt koetaan todella innostaviksi. TikTok eroaa aiemmista sosiaalisen median alustoista siinä, että sen näyttämä sisältö ei perustu käyttäjän omaan sosiaalisen verkoston päivityksiin, vaan siihen mitä tekoälyä hyödyntävä sovellus oppii käyttäjän katselemista ja klikkaamista videoista. Myös #aihetunnisteilla/hashtageilla on iso rooli.

TikTokista on sanottu osuvasti, että jos et pidä siitä, et pidä itsestäsi – niin taitavasti sen algoritmi osaa valita käyttäjiään innostavat sisällöt.

Brändi eloon

 

TikTok tarjoaa uudenlaisia  mahdollisuuksia luoda vaikuttavaa sisältöä ja rakentaa brändiä. Lyhyet videonpätkät voivat sisältää paitsi asiasisältöä, myös esimerkiksi musiikkia, tunteisiin vetoavaa sisältöä sekä aitoja käyttäjäkokemuksia. Alusta on luonut oman sisältötyyppinsä, joka koskettaa ja jää mieleen. 

 

Uusi tulokas, siksi edullinen

TikTokilla on jo vahva jalansija sosiaalisen median kentällä. Suhteellisen nuorena alustana se on kustannustehokas media: yhteistöitä, sponsoroituja sisältöjä ja mainoksia on vielä suhteellisen vähän.

TikTok-näkyvyys niin organisaation omalla profiililla kuin vaikuttajayhteistyön ja mainonnankin avulla on erittäin kustannustehokasta. Lyhyet, 15-60 sekuntia kestävät videot syntyvät tehokkaasti ja edullisesti. Sisällöntuotantoon on TikTokissa tarjolla paljon valmiita työkaluja.