TikTok tai Instagram eivät ehkä tule ensimmäisenä mieleen rekrymarkkinointia suunnitellessa tai työnantajabrändiä rakentaessa. Vaikuttajamarkkinointi on kuitenkin erinomainen keino tulla tutuksi työnantajana, joka seuraa aikaansa eikä ota itseään liian vakavasti.
Ajatus taas yhden uuden somekanavan hallinnoinnista saattaa tuntua raskaalta. Omaa TikTok- tai Instagram-tiliä ei kuitenkaan välttämättä tarvita – mukaan voi hypätä myös vaikuttajamarkkinoinnin keinoin.
Aidosti koskettavampaa rekrymarkkinointia
Tavallinen työpaikkailmoitus on informatiivinen kuvaus tehtävästä ja hakijalta vaadittavista taidoista. Kun työnantajana teet yhteistyötä rekrytoitavassa ammattiroolissa työskentelevän vaikuttajan kanssa, on sinulla mahdollisuus koskettaa potentiaalisia työnhakijoita ihan toisella tasolla: yhteistyön tuloksena syntyy oikean open tai sairaanhoitajan kekseliäitä, hauskoja tai koskettavia kommentteja tai versioita viestistäsi. Harva viesti puhuttelee niin kuin kohderyhmää edustava oikea ihminen omana itsenään.
Vahvista työnantajabrändiä
Vaikuttajamarkkinointi työnantajabrändäyksen yhteydessä tarkoittaa monelle työtekijöiden innostamista brändilähettiläiksi. Tästä seuraava askel on yrityksen brändiin sopivien ulkopuolisten vaikuttajien hakeminen ja briiffaaminen kertomaan yrityksesi tarinaa kanavillaan.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin ideoidaan yhdessä sinun yrityksellesi sopivia tapoja tavoittaa potentiaalisia työnhakjoita ja rakentaa työnantajamielikuvaa.